بوتیک هتل قصر منشی، اصفهان

اقامت در هتل‌های تاریخی همیشه تجربه‌ی دلپذیری در پی دارد.

هتل سنتی قصر منشی اصفهان باقیمانده سلسله قاجار در اوایل قرن ۱۲ شمسی (۱۸ میلادی) است.

این خانه متعلق به میرزا رضی ملقب به منشی‌الممالک یکی از علمای دوره‌ی قاجار بوده که در زمان فتحعلی شاه قاجار دارای مقام عالیه‌یدولتی شده و کتاب‌های زیادی را ترجمه و نگارش می‌کند. این خانه به همراه مسجد و حمام همگی از همان دوران به قصر منشی مشهوربودند.

چند سال پیش این خانه که در خطر نابودی قرار گرفته بود توسط بخش خصوصی از سازمان میراث‌فرهنگی اصفهان خریداری می‌شود.

در مرمت بنا به سبک معماری گودال باغچه، ۲ طبقه زیر زمین در حدود ۱۰ متر ارتفاع نیز به عمارت اضافه شده و به تعداد اتاق‌ها افزودهمی‌شود.

اتاق‌های طبقه‌ی همکف که متعلق به خود عمارت قصر منشی هستند به عنوان اتاق‌های وی آی پی به همان سیاق تاریخی مرمت می‌شوند.

این اتاق‌ها شامل اتاق آینه، اتاق دلنشین، قجری، صفوی و تعدادی دیگر است. سایر اتاق‌ها به صورت استانداردهای سینگل تا سه تختههستند.

این هتل در نزدیکی اماکن اصلی تاریخی اصفهان واقع شده.کوچه قصر منشی، هتل قصرمنشی را به بازار معروف اصفهان که مرکزصنایع دستی است وصل می‌کند. در این کوچه یک زورخانه سنتی نیز وجود دارد. بعد از ورود به بازار این کوچه شما را مستقیما به سمتمیدان میدان نقش جهان هدایت می‌کند.

قصر منشی یکی از آثار پراهمیت تاریخی است زیرا از میراث ملی ثبت شده ایران به حساب می‌آید. از این جهت تحت نظارت کاملسازمان میراث فرهنگی اصفهان مورد مرمت و بازسازی اساسی قرار گرفته تا از حفظ شباهت و ارزش های تاریخی این بنا اطمینانحاصل شود.

رستوران هتل یک شاه‌نشین مجلل است که با ارسی‌های رنگی تزیین شده.

مدیریت هتل برای میزبانی از میهمانان داخلی و بین المللی با ارائه بهترین خدمات، از جمله بوفه‌ی صبحانه با خوراکی‌های سنتی،شربت‌ها و غذاهای اصیل اصفهان و باب طبع همه از جمله گیاهخواران، بهره گیری از کارکنان مجرب به دقت برنامه ریزی کرده است.

حمام سنتی هتل با الگوبرداری از مسجد جامع میدان نقش جهان طراحی و کاشی‌کاری شده است. در این حمام شما تجربه‌ی یک حمامصفوی مثل کیسه‌کشی به همراه ماساژهای بین المللی را خواهید داشت.

استفاده از کافه، رستوران و حمام برای برای عموم آزاد است.

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی

 

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.